השוק העסקי בשורה התחתונה עוסק למעשה במכירות.
אם נשווה את תהליך המכירה לתהליך תקשורתי. יוצא שכמו במכירות, התוצאה קנו? – או לא קנו, היא המבחן האמיתי.
כך גם בתקשורת בין אישית, רוצים אותך או שלא רוצים אותך.
בראיונות עבודה, במשא ומתן, פרזנטציה, או ריצתו של פוליטיקאי במרוץ לבחירות, כמוהן כמכירה. לכן, גם הפוליטיקאים משתמשים בביטוי, "הוא לא מספק את הסחורה". לדעת למכור זאת אומנות בפני עצמה. מי שיודע למכור "את עצמו", יכול למכור כל דבר.
אין ספק שמקום העבודה זה מקום חשוב. אבל חשוב לא פחות, ואולי אף יותר, לדעת לתקשר, קודם כל עם עצמנו, ואחר כך עם אחרים.
כי כשטוב לנו עם עצמנו, יהיה לנו קל יותר לתקשר עם אחרים, וכשנצליח לתקשר, "טוב לנו עם העולם". כשטוב למשהו, כולם ירצו את קירבתו, כי כולם מחפשים את הטוב, כולל מקום העבודה. ידע ומקצועיות הם בהחלט דברים חשובים אך לא פחות חשוב ואולי אף יותר זה לדעת לתקשר.
מודעות עצמית, כבוד לזולת, אחריות, מחויבות, מוטיבציה פנימית, שליטה ואמפטיה יבטיחו הצלחה אמיתית שנמדדת בסופו של כל תהליך באהדה של הסובבים. כי אחרי הכל עולם העבודה זה עוד מעגל אחד וחשוב, בתוך המעגל הגדול של החיים.